Методична робота


 План
роботи шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с.Великий Курінь 

Проблема школи 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності щколярів на основі використання сучасних  досягнень науки, ППД та інноваційних технологій.

Проблема методоб'єднання 
Активізація пізнавальної діяльності учнів.

Аналіз стану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів у 2016-2017 н.р.
У минулому 2016-2017 н.р. педагоги, члени методичного об'єднання вчителів початкових класів працювали над вирішенням першочергових завдань навчання та виховання учнів у сучасних умовах. Враховуючи рівень організації навчально-виховного процесу, вікові особливості учнів початкових класів, члени методичного об'єднання працювали над вирішенням науково-методичної проблеми „Активізація пізнавальної діяльності учнів». Ця проблема органічно поєднувалась із запровадженням у практику інноваційних технологій, передового педагогічного досвіду  Члени МО  працювали над вирішенням поставлених завдань перед школою в сучасних умовах з урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу учнів початкової школиУ минулому навчальному році виправдали себе такі форми методичної роботи: постійно-діючі семінари, відкриті уроки, круглі столи, засідання методоб'єднання, консультації.
На засіданнях у минулому навчальному році вивчали такі проблеми:   Розвиток розумових здібностей як необхідна складова формування інноваційно творчої особистості.
-  Проблеми наступності дошкільної і початкової освіти.
-  Розвиток умінь мовленнєвої діяльності у молодших школярів.
-  Активізація мислення учнів початкових класів через застосування інноваційних освітніх технологій.
По кожній проблемі вчителі виступали з доповідями. Ця ж проблема і розглядалась на відкритому уроці. Були обговорені, проаналізовані уроки та виховні заходи.
       Класоводи були активними у роботі методоб'єднання. Вчителі впевнено реалізують Державний стандарт початкової загальної освіти,  використовуючи новітні технології, набутий досвід, власний творчий потенціал, а найголовніше - маючи щире бажання творити людину з великої літери.
       Смокович Р.В. працював у минулому навчальному році з 1 класом, прагнув створити умови для гармонійного входження дитини в освітній світ, підтримати її здоров’я та емоційне благополуччя.  Виступав з доповідями на засіданні, провів відкриті уроки з математики  і навчання грамоти, провів свята «Посвята в «калинчата», Букварикове свято.  Брав участь у семінарах.
       Вчитель співпрацював з вихователями ДНЗ. Було проведене спільне засідання, консиліум. 
       Вступ до школи  і адаптаційний період  вимог до дитини за напруженням дослідники часто вважають найдраматичнішими подіями у житті. Усі діти  мають відчувати, що нам, учителям, не байдужі їхні почуття, настрій, проблеми, що ми любимо їх і готові завжди підтримати. Важливо прищепити дитині віру в свої сили, розвивати впевненість у собі, почуття особистої гідності.
   Для кожного учня, якого ми вчимо, розвиваємо і виховуємо, мусимо бути ідеальним прикладом. І з першого дня дитини в школі ми повинні «закохати» в себе, знайти спільну мову з батьками, їхніми родичами і друзями, які «пильно стежать» за вчительською працею. 
    Аби згуртувати дітей, класовод проводив спільні екскурсії, творчі конкурси, вікторини та виховні заходи. Значну допомогу і підтримку надає психолог школи. 
  Створенню належних умов для впровадження Державного стандарту, зміцненню матеріально-технічної бази класу сприяла тісна співпраця вчителя з батьками.
   З другим класом  працювала   Зімич С.В.    Виступала з доповідями на засіданні, провела відкриті уроки з української мови та математики.  Дуже змістовним і цікавим було свято до Дня української мови.
  Світлана Василівна брала участь у роботі практичного семінару на базі Мукошинської школи.
   Багаторічний досвід роботи наших вчителів з учнями початкових класів свідчить, що для активізації мислення учнів початкових класів необхідно у своїй роботі використовувати різноманітні інноваційні технології. Вони сприяють розвитку особистості учня, формуванню його світогляду, культури – важливих якостей для досягнення необхідних успіхів у соціумі. Тому великої уваги педагоги надають розвитку у дітей: пізнавальних інтересів, дослідницького інтересу, логічного та образного мислення, критичності мислення, комунікативних умінь, схильності до винахідливості.
   Усе це потребує активної діяльності різних видів мислення молодших школярів.
   Використовуючи у своїй роботі освітню технологію розвитку критичного мислення, вчителі застосовують різноманітні методики та прийоми на уроках та в позаурочній діяльності: «Мозкова атака», «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Передбачення», «Дискусія», «Кубування», «Інтерв’ю» та ін..
  Жилко Н.М. працювала з третім класом. Вчителька виступила з доповіддю на засіданні, провела відкриті уроки з основ здоров’я та літературного читання. Провела свято «Сьогодні ми хлопчики, а завтра – майбутні захисники». Брала участь у занятті педагогічної майстерні «старшого вчителя», вчителя початкових класів Лінік  Наталії  Іванівни на базі загальноосвітньої школи  І-ІІст . с. Любешівська Воля.
   Перед сучасною школою постає завдання не тільки давати знання, а й сформувати особистість – творчу людину.
   Розумовий розвиток, у широкому розумінні цього слова, можливий за умови, коли діти глибоко осмислюють навчальний матеріал. А процес мислення, як відомо, починається із запитання, здивування. Отже, на своїх уроках, коли це можливо і доцільно, вчителі нашої школи створюють проблемні ситуації, використовують частково-пошуковий метод, елементи розвивального навчання.
   З метою розвитку розумових здібностей учнів та формування творчої особистості педагоги використовують такі завдання: завдання з елементами дослідження, практичні вправи, завдання творчого характеру, вправи на кмітливість, цікаві завдання, задачі-жарти, завдання з логічним навантаженням.
   Щоб включити дитину у навчально-виховний процес на уроці, зацікавити її, вчителі намагаються знайти те зернятко-запитання, здивування, яке не відпускало б увагу дитини, спонукало шукати рішення, пояснення, тобто активізувало мислення.
Зіміч Л.Я.  працювала  головою шкільного методоб'єднання вчителів початкових класів, була учасником постійно діючого семінару голів MO при районному відділі освіти. Брала участь у районних педчитаннях «Педагогічна спадщина Василя Сухомлинського і актуальні проблеми сучасної початкової школи».
   Зіміч Л.Я. працювала з 4 класом. Провела відкриті уроки з української мови та математики, виступила з доповіддю на засіданні. Вчителька вела спостереження за майбутніми першокласниками, співпрацювала з вихователями ДНЗ.
  Жилко Н.М. та Зіміч Л.Я. брали участь у роботі  районного практичного семінару на базі дитячого садочка «Казка».
  Відвідуючи уроки у вчителів помітили, що основним компонентом навчання рідної мови є формування умінь і навичок мовленнєвої діяльності. Це зумовлено тим, що комунікативне виховання є запорукою успішного розвитку особистості. Недосконалість мовлення молодших школярів  проявляється в основному: в бідності словникового запасу і одноманітності синтаксичних конструкцій, в порушенні норм української мови, в невмінні зв’язко висловлювати свої думки і оформляти їх на письмі. У зв’язку з цим мовленнєвий розвиток молодших школярів повинен здійснюватися  саме в цих напрямах: збагачення словникового запасу молодших школярів, засвоєння норм української літературної мови, формування у молодших школярів умінь і навичок сприймати  та відтворювати чужі усні та письмові висловлювання, а також будувати власні тексти. 
 На уроках проводиться і виховна робота: виховується любов до рідного краю, мови, родини, інтерес до навчання.
 Аналіз відкритих уроків показав, що свою діяльність вчителі спрямовують на пошук науково-методичних новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм і засобів навчання та виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Результати підсумкових контрольних робіт з української мови за 2016- 2017 н.р.: 3 клас - 45% (Жилко Н.М.), 4 клас -78%(Зіміч Л.Я.).
Результати підсумкових контрольних робіт з математики за 2016-2017 н.р.: 3 клас -54% (Жилко Н.М.), 4 клас -93% (Зіміч Л.Я.).
Аналіз роботи педагогів свідчить, що за минулий навчальний рік підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до пошуку ефективних форм і методів навчання та виховання, до виховної та розвивальної функції уроку.
Метою педагогічної діяльності вчителів є формування компетентної особистості молодшого школяра на основі розвитку пізнавального інтересу, навчання самостійно мислити, озброїти необхідними для цього знаннями, вміннями та навичками.
Результати державної підсумкової атестації учнів 4 класу, класовод Зіміч Л.Я.наведені нижче.
Результати виконаних робіт з української мови свідчать, що переважна більшість учнів достатньо володіє мовленнєвими і правописними вміннями, а також вміє практично застосовувати здобуті мовні знання.
Завдання з української мови виконувало 14 учнів. На високому рівні виконали завдання 8 учнів (57 % ), на достатньому- 5 учнів ( 36 % ), на середньому рівні – 1 учень (7%).
Завдання з математики виконувало 14 учнів. На високому рівні виконали завдання 11 учнів (78 %), на достатньому - 2 учні (14 % ),на середньому рівні 1 учень (7%).
Роботу з читання виконувало 14 учнів. На високому рівні виконали завдання 10 учнів (71 % ), на достатньому -3 учні (21 % ), на середньому -1 учень ( 7% ). Результати свідчать про те, що учні достатньо оволоділи навичками читання мовчки, розуміють зміст прочитаного.
За підсумками ДПА можна зробити висновок, що всі учні володіють базовими знаннями з української мови ( мови і читання ) та математики.
Порівнюючи результати з минулим навчальним роком, можна зробити висновок, що рівень навчальних досягнень учнів вищий з читання,  української мови та з математики.
Всі діти початкових класів ( 48 учнів ) працюють в дитячому об'єднанні «Калинонька».
Дитяче об'єднання працює за такими напрямками:
«Мій рідний край, моя земля»
«Чарівний світ казки»
«Всі ми родом з дитинства»
«З народного джерела».
У вересні діти готуються і проводять святковий осінній ярмарок. В листопаді місяці проходить посвята першокласників у «калинчата». В новорічне свято вчителі включають елементи народних звичаїв і традицій. До маминого свята діти підготували цікаву концертну програму. В класах проходять вікторини  
  В школі проходила акція «Дай руку,першокласнику!» Вчителі початкових класів допомогли вчителю розробити поради батькам, тести для батьків, батьки допомогли в обладнанні ігрового куточка.
У навчально-виховному процесі особливо ефективними були такі форми роботи: індивідуальна та групова робота зі слабо встигаючими та обдарованими учнями, тестові завдання, змагання, корекція знань учнів на основі діагностичної діяльності вчителя , вирішення педагогічних ситуацій і завдань, розробка та обговорення диференційованих завдань, огляд новинок педагогічної та методичної літератури тощо.
 Класоводи Жилко Н.М. та  Зіміч Л.Я. підготували і провели  інтелектуальну гру «Інтелектуальний олімп». Учні 4 класу Хомич Наталія та Смокович Мирослава  брали участь у ІІ окружного етапі гри .
Учні початкових класів приймали активну участь в конкурсі «Колосок осінній», «Колосок весняний», «Соняшник». Найактивнішими учасниками конкурсів були учні 4 класу. Діти були учасниками конкурсу читців поезії рідного краю, читців творів Т.Шевченка. Учениця 4 класу Петрик Анна гідно представив школу на районному конкурсі читців поезії рідного краю.
В конкурсі ім. П. Яцика брали участь учениця 3 класу Семенюк Софія та Смокович Мирослава – учениця 4 класу. Відповідно посіли 2 і 4 –е місце. Четвертокласники Петрик Анна та Смокович Мирослава  були учасниками районних олімпіад. Смокович Мирослава в олімпіаді з математики  посіла 4 місце і лише на один бал відстала від призового 3 місця.
Протягом року цікавою і змістовною була позакласна робота з учнями початкових класів школи. Були проведені заходи до державних і народних свят, в рамках місячників, які проходили у школі.
До Дня здоров'я, Дня фізкультурника проходили «Веселі старти», проведена операція «Чисте довкілля» під час місячника екологічного виховання. Учні були активними учасниками свята до Дня вчителя. Цікаво і змістовно пройшло « Свято Миколая» у четвертокласників.
Традиційними є в школі святковий осінній ярмарок, «Букварикове свято», «Повята в «калинчата», ранок до 8 Березня, Новорічне свято.
Пожвавилась співпраця вчителів початкової школи з вихователями дошкільного навчального закладу. Педагоги школи познайомились із програмою садочка. Відбулися взаємовідвідування занять і уроків, виступи на засіданнях, круглі столи. Вихованці садочка є частими гостями на святах у початковій школі.
Вчителі свою методичну майстерність підвищували шляхом участі у роботі шкільного методоб’єднання, науково-методичних та психолого-педагогічних семінарах, шляхом самоосвіти. Для підвищення педагогічної майстерності вчителі передплачували періодичні видання «Початкова школа», «Початкова освіта», «Учитель початкової школи».
В минулому навчальному році пройшла курси підвищення кваліфікації і чергову атестацію Жилко Наталія Михайлівна. Підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». Вчителька на виставку «Творчі сходинки педагогів Волині» підготувала роботу «Банк завдань  до уроків літературного читання».
 Однак поряд з позитивними результатами в роботі MO є ряд недоліків:
-недостатній рівень виявлення та впровадження передового педагогічного досвіду;
-недостатній рівень навичок самоаналізу вчителів та самоконтролю учнів.
Аналіз роботи педагогів, членів MO дає підставу зробити висновок, що завдання, що випливають із науково- методичної проблеми методичного об’єднання, в основному виконано.
У 2017-2018н.р. всю роботу МО буде спрямовувати на виконання науково-методичної проблеми « Активізація пізнавальної діяльності учнів».
Головною метою буде виявлення та максимальний розвиток індивідуально-значущих позитивних задатків кожного учня, формування інтересу до пізнання, бажання та вміння вчитися, надання особистості можливості визначитись і реалізуватись у певній галузі знань.

Тематика засідань методичного об'єднання вчителів початкових класів
Проблемне питання: „Активізація пізнавальної діяльності учнів"
Зміст роботи
Термін виконання
Хто виконує



1.


2.
І засідання
Тема. Засідання «круглого столу» з методичних питань.
Аналіз плану роботи МО вчителів початкових класів за минулий навчальний рік.  
Обговорення  та затвердження  плану роботи на 2017-2018 н.р.

30.08.2017



Голова МО
3.
Аналіз навчальних програм,  змін до програм, підручників для початкової школи на 2017-2018 н.р.

Члени МО
4.
Опрацювання інструктивно- методичних матеріалів МОН України на 2017-2018 н.р.

Члени МО
5.
Розподіл доручень між членами ШМО початкових класів.

Голова МО
6.
Огляд  новинок навчально-методичної, фахової літератури

Члени МО
7.








Опрацювання листа Міністерства освіти і науки «Про організацію навчально- виховного процесу в початковій школі в 2017-2018 н.р.»

Завдання членам МО.
Опрацювати проект Державного стандарту.



Заступник директора з НР







1.

2.


 3.


4.


5.
II засідання
Тема. Формування  вміння вчитися


 Доповідь. Формування вміння вчитися

Відвідування  відкритого  інтегрованого уроку «Я у світі» у 4 класі.

Відвідування  відкритого  уроку математики у 2 класі.

Відвідування відкритого виховного заходу у 3 класі  «У світі професій»

Обговорення відкритих уроків і виховного заходу. Обмін думками.

Завдання членам МО
Розробити завдання для шкільного етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика.





Жовтень

Жовтень


Жовтень


 Жовтень




Смокович Р.В.

Жилко Н.М.


Смокович Р.В.


Зімич С.В.


Члени МО





III засідання



Тема.  Гра як один із методів виховання учнів початкових класів










1.
Доповідь. Гра  як один із методів виховання учнів початкових класів

Грудень
  Зіміч Л.Я.
  2.
Відвідування  відкритого уроку з навчання грамоти  у 1класі.
Грудень
 Зіміч Л.Я.
 
  3.

Відвідування відкритого уроку з української мови у 2 класі.



 Грудень


  Смокович Р.В.
4.
Відвідування відкритого виховного заходу «Посвята в «калинчата»
Листопад
Зіміч Л.Я.

  5.

 Обговорення відкритих уроків і виховного заходу. Обмін думками.

  Завдання членам МО .  



Члени МО




 




Розробити завдання для шкільного

Класоводи

етапу інтелектуального конкурсу



«Інтелектуальний олімп».









IV засідання



Тема.  Формування національної самосвідомості учнів






1.
Доповідь. Формування національної самосвідомості учнів
Березень
Жилко Н.М,








2.
Відкритий урок з природознавства у 4 класі.

Лютий-березень
Жилко Н.М,


3.
Відкритий  інтегрований урок  з української мови, математики, природознавства  у 3 класі.
Лютий-березень
Зімич С.В,




4.
Відвідування родинного свята у 2 класі
Лютий
Смокович Р.В,


Завдання членам МО.

Опрацювати нові документи у фахових
журналах, листи МОН.






V засідання




Тема. Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів.










1.
Доповідь. Критичне мислення як засіб  формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів.
Травень
Зімич С.В.




2.
Відвідування відкритого уроку з української мови у 3  класі.
Квітень- травень
Зімич С.В.




3.
Відвідування відкритого  уроку з математики у1 класі.
Квітень- травень
Зіміч Л.Я.




4.

5.


6.




7.
Відвідування відкритого виховного заходу «Прощавай, Букварику!»
Обговорення відкритих уроків і виховного заходу.

Аналіз результатів підсумкових контрольних робіт української мови та математики у 3-4 класах.
Результати ДПА у 4 класі.

Підсумки роботи МО за рік.

Травень
Зіміч Л.Я.

Члени МО


Заступник директора



Голова МО


       Напрями роботи  методичного об’єднання
                                вчителів початкових класів

1.Створення умов для професійного зростання, самоосвіти й творчої діяльності вчителів.

2.Забезпечення, засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання школярів.

3.Удосконалення навчально-виховного процесу шляхом впровадження педагогічних інновацій.

4.Формування пізнавальної самостійності молодших школярів.

5.Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

6.Розвиток творчих здібностей  обдарованих дітей через індивідуальні завдання.

7.Розвиток співпраці з батьками з метою створення умов для забезпечення розвитку сімї та належного виконання нею виховної функції.

8.Комплексне використання мистецтв  у процесі естетичного виховання молодших школярів.


У 2017-2018 навчальному році, продовжуючи традиції, які склалися в школі, враховуючи тенденції розвитку освіти, відповідно до річного плану роботи школи методичне об'єднання вчителів початкових класів передбачає проведення таких заходів ( табл..)
№з/п
Зміст позакласної роботи
Відповідальний
Термін проведення
1.
Спортивне свято «Веселі старти»
Зіміч Л.Я.
Вересень
2.
Спортивне свято «Веселі старти»
Смокович Р.В.
Вересень
3.
Година спілкування «Азбука здоров'я»
Зімич С.В.
Вересень
4.
Гра-змагання «Твій товариш світлофор»
Жилко Н.М.
Вересень
5.
Година спілкування «Подорож до королівства Дружби»
Зіміч Л.Я.
Жовтень
6.
Свято Здоров'я
Смокович Р.В.
Жовтень
7.
Відкритий виховний захід «У світі професій»
 Зімич С.В.
Жовтень
8.
Вікторина «Чи знаєш ти історію українського козацтва?»
Жилко Н.М.
Жовтень
9.
Посвята в «калинчата»
 Зіміч Л.Я.
Листопад
10.
Година спілкування «Чи знаємо ціну хліба?»
Смокович Р.В.
Листопад
11.
Година спілкування «Правила гарних манер»
Зімич С.В.
Листопад
12.
Година спілкування  «Шануймо рідне слово»
Жилко Н.М.
Листопад
13.
Година спілкування  «Моя країна - Україна»
Зіміч Л.Я.
Грудень
14.
Конкурс знавців народних прикмет,приказок про природу.
Смокович Р.В.
Грудень
15.
Бесіда «Кожна дитина має право на...»
Зімич С.В.
Грудень
16.
Відкритий виховний захід «День Святого Миколая»
Жилко Н.М.
Грудень
17.
Веселе новорічне свято
Класоводи
Грудень




1)    взаємовідвідування відкритих занять у дошкільних навчальних закладах і уроків у початковій школі;
2)    анкетування        педагогів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з питань всебічного розвитку особистості дитини;
3)    проведення         Днів відкритих дверей в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах для батьків дітей старшого дошкільного віку, вихователів дошкільних навчальних закладів та вчителів початкової школи;
4)    участь у спільних педагогічних радах, семінарах-практикумах, круглих столах, конференціях, консультаціях, тематичних виставках тощо;
5)    спільні       методичні об'єднання творчих груп вихователів дошкільних навчальних закладів і вчителів початкової школи;
6)    залучення  педагогів дошкільного навчального закладу і початкової школи до участі в спільних педагогічних проектах, розробки методичних рекомендацій і порад;
7)    взаємообмін       накопиченим педагогічним досвідом між вихователями дітей старшого дошкільного віку та вчителями початкової школи з цікавих проблемних питань реалізації наступності;
8)    самоосвіта педагогів дошкільного навчального закладу і початкової школи, підвищення фахової майстерності;
9)    взаємодія   педагогів дошкільних закладів і вчителів початкових класів щодо здійснення наступності за трьома напрямами: інформаційно- просвітницьким, методичним і практичним;
10)    розроблення       індивідуальних, колективних та нетрадиційних форм методичної роботи у підвищенні рівня компетентності педагогів у вирішенні проблеми наступності ігрових форм навчальної діяльності дошкільників і учнів початкових класів.
Графік проведення відкритих уроків, позакласних заходів

ПІБ учителя
Клас
Предмет
Тема уроку, заходу
Термін проведення
Зіміч Л.Я.
1
Навчання грамоти
Закріплення звукового значення букви «і». Буква «і» в ролі окремого слова. Велика буква на початку речення.
Листопад
Зіміч Л.Я.
1
Математика
Додавання й віднімання круглих десятків. Порівняння круглих десятків. Розв’язування задач.
Квітень
Смокович Р.В.
2
Математика
 Закріплення вивчених таблиць додавання і віднімання чисел. Побудова геометричних фігур. Розв’язування задач.   
Жовтень
Смокович Р.В.
2
Українська мова
Закріплення написання з великої букви   імен людей та кличок тварин.
Грудень
Зімич С.В.
3
Природознавство, математика
Природа просить порятунку.
Лютий
Зімич С.В.
3
Українська мова
Узагальнення знань про дієслово
Квітень
Жилко Н.М.
4
Я у світі
Можливості людини. Як самому себе виховувати?
Жовтень
   Жилко Н.М.
4
Природознавство
Форми земної поверхні України і свого краю.
Березень
Зіміч Л.Я.
1

Посвята в «калинчата»
Листопад
 Смокович Р.В.
2

Родинне свято
Лютий
Зімич С.В.
3

У світі професій
Жовтень
Жилко Н.М.
4


Миколай іде, свята веде.
Грудень
Класоводи


Новорічне свято
Грудень
                             

                          План роботи

           по наступності між початковою та основною школою

                          Зміст роботи
                  Термін            виконання
                      Відповідальні
Педконсиліум «Організація навчало-виховного процесу в адаптаційний період»:
-вивчення матеріалів роботи з дітьми  у початковій школі;
-вивчення особових справ учнів;
-узгодження норм оцінок і вимог до учнів;
-складання психолого-педагогічної характеристики класу;
-складання програми супроводу учнів у адаптаційний період;
-виявлення потреб педагогів.



серпень

члени МО
Оцінка стану здоров’я і фізичного розвитку учнів.
вересень
класоводи
Визначення індивідуальних цілей вчителів 5 класу у вирішенні проблеми наступності (співбесіди з учителями ).

вересень
класовод 4 класу
Участь у педраді «Особливості адаптації п’ятикласників» з вчителями початкової школи та вчителями-предметниками, які працюють у 5 класі. Мета: аналіз результатів навчання.

листопад
учителі початкових класів, вчителі-предметники
Аналіз програм і методичних рекомендацій з викладання української мови. Мета: вивчення програми з української мови, вироблення єдиних вимог.

листопад
класовод 4 класу,
вчитель української мови
Взаємовідвідування уроків української мови і літератури. Мета: ознайомлення зі стилем, темпом, формами роботи вчителів майбутніх випускників початкової школи.

грудень
класовод  4 класу,
вчитель української мови
Знайомство учителів початкових класів з навчальним процесом  у середній ланці.
січень-травень

класовод  4 класу
Аналіз програм, методичних рекомендацій з наступності викладання математики. Мета: вивчення програми з математики, вироблення єдиних вимог.

січень-лютий
класовод 4 класу, вчитель математики
Взаємовідвідування уроків математики.Мета: ознайомлення зі стилем, темпом, формами роботи вчителів майбутніх випускників початкової школи
січень-лютий
класовод 4 класу,
вчитель математики
Аналіз програм, методичних рекомендацій з наступності викладання дисциплін природничо-наукового циклу. Мета: вивчення програми з природознавства та історії, вироблення єдиних вимог

березень
 класовод  4 класу,
вчителі історії, природознавства
Взаємовідвідування уроків природознавства та історії. Мета: ознайомлення зі стилем, темпом, формами роботи вчителів майбутніх випускників початкової школи.

березень
класовод 4 класу,
вчителі історії та природознавства



Знайомство класного керівника, вчителів-предметників середньої школи з учнями випускного класу початкової школи (відвідування уроків у 4 класі вчителями середньої школи,участь вчителів середньої школи і майбутнього класного керівника у роботі батьківських зборів 4 класу ).




квітень-травень




класний керівник,
класовод 4 класу



Підсумкові контрольні роботи в 4 класі з математики та літературного читання. Спільний аналіз робіт.

травень
класовод 4 класу,
вчителі-предметники
Підсумкова контрольна робота в 4 класі з української мови і природознавства. Спільний аналіз робіт.

травень
класовод 4 класу,
вчителі-предметники
Спільне засідання МО вчителів початкової школи та вчителів-предметників за підсумками контрольних робіт.

травень
члени МО, вчителі-предметники




   Завдання МО на  2017-2018н.р.

1.Подальша реалізація Державного стандарту.
2.Вивчення та аналіз навчальних планів, програм, підручників,методичних розробок,інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення  уроків, позакласної та позашкільної роботи.
3.Вивчення та впровадження у практику передового педагогічного досвіду вчителів.
4.Забезпечення формування вимог до сформованості обчислювальних навичок, до грамотного письма та культури мовлення учнів.
5.Оволодіння навичками самоаналізу,інноваційними технологіями, найдосконалішими формами, методами та прийомами навчання учнів.
6.Проводити  індивідуальну роботу з обдарованими та слабо встигаючими дітьми.
7.Проводити і відвідувати відкриті уроки та виховні заходи.
8.Поповнити «Банк даних обдарованих дітей».
9.Роботу МО спрямовувати на всебічний розвиток особистості.
10.Вдосконалювати методичну культуру педагогів, використовувати їх потенційні творчі можливості.
11.Продовжувати роботу над формуванням в учнів єдиних орфографічних навичок і вмінь щодо ведення учнівських зошитів.


Заходи щодо впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти на 2017/18н.р.

        Заходи
Термін виконання
Відповідальні
1.
Забезпечити умови для поетапного впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти.
З 01.09
вчителі початкових класів
2.
Самостійно детально опрацювати Державний стандарт початкової освіти
вересень
вчителі початкових класів та вчителі-предметники
3.
Відпрацьовувати нові методики роботи та підвищення наукового і методичного рівня медпрацівників  в умовах переходу на новий зміст освіти.
протягом року
вчителі початкових класів та вчителі-предметники
4.
Упроваджувати інформаційно-комп’ютерні технології в роботі з молодшими школярами
протягом року
вчителі початкових класів та вчителі-предметники
5.
Активізувати спілкування з колегами в мережі Інтернет та висвітлювати результати впровадження Державного стандарту в методичних виданнях,на сторінках ЗМІ та на сайтах.
протягом року
вчителі початкових класів та вчителі-предметники
6.
Забезпечити спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових і предметних компетентностей особистості.
протягом року
вчителі початкових класів та вчителі-предметники
7.
За результатами навчання в початковій школі формувати в учнів бажання і вміння вчитися, готовність до освіти в основній школі і самоосвіти, навички співпраці в різних видах діяльності, математичну грамотність і грамотність у галузі читання як читання впродовж життя.
протягом року
вчителі початкових класів та вчителі-предметники
8.
Забезпечити конструктивну взаємодію з учителями, учнями, батьками шляхом консультування, діагностування та прогнозування.
протягом року
вчителі початкових класів
9.
Провести батьківські збори «Проблеми адаптації шестирічних дітей до навчання в школі»
листопад
класовод 1 класу
10.
В ігровому куточку створити дієвий центр психологічного розвантаження першокласників
З 01.09
класовод 1 класу
11.
Провести свято-звіт «Ми тепер не просто діти, ми – найменші школярі.»
листопад
класовод 1 класу
12.
Проводити моніторингові дослідження впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти.
квітень-травень
вчителі початкових класів






   Шляхи реалізації проекту
  «Державний стандарт початкової загальної освіти –
                          нова дорога в майбутнє»

                           Заходи
Термін виконання
Відповідальні

 Організаційна діяльність


1.
Забезпечити умови щодо поетапного впровадженя Державного стандарту початкової освіти
З 01.09
учителі початкових класів
2.
Опрацювати на засіданні МО початкових класів:
-Державний стандарт початкової загальної освіти;
-нормативні документи щодо впровадження Державного стандарту;
-порівняльний аналіз навчальних програм.

серпень

члени МО
3.
Сприяти модернізації навчально-матеріальної бази.
постійно
члени МО
4.
Брати участь у Всеукраїнській акції «Дай руку, першокласнику»
щорічно,
серпень
учителі початкових класів
5.
Поповнювати фонд методичних бібліотек учителів навчальною та методичною літературою щодо Державного стандарту початкової загальної освіти.
постійно
учителі початкових класів
6.
Забезпечувати наступність у роботі дошкільної та початкової ланки освіти.
постійно
учителі початкових класів
7.
В ігровому куточку створити дієвий центр психологічного розвантаження для учнів початкових класів.
З 01.09
учителі початкових класів

Науково-методична діяльність


1.
Проводити інструктивно-методичні наради у міру переходу на новий Державний стандарт.
щорічно,
вересень
члени МО
2.
Брати участь у науково-методичних семінарах, зустрічах, семінарах-практикумах, конференціях, психолого-педагогічних тренінгах, у роботі МО.
постійно
учителі початкових класів
3.
Провести тиждень початкової школи «На шляху перетворень» для відпрацювання нових методик і підвищення наукового та методичного рівнів педпрацівників в умовах переходу на новий зміст освіти.
січень-лютий
учителі початкових класів
4.
Надавати консультаційну допомогу вчителям початкових класів, учителям, які читають предмети в початкових класах, щодо впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти
постійно

адміністрація
5.
Забезпечити конструктивну взаємодію з учителями, учнями, батьками шляхом консультування, діагностування та прогнозування.
постійно
учителі початкових класів
6.
Активізувати роботу консультпункту для батьків
З 01.09
учителі початкових класів
7.
Проводити батьківські збори «Проблеми адаптації 6-річних дітей до навчання в школі»
листопад
класовод 1 класу
8.
Висвітлювати результати  впровадження Державного стандарту на сторінках ЗМІ, сайтах, у фахових журналах.
постійно
учителі початкових класів
9.
Брати участь у ярмарку педагогічних інновацій.
щорічно
учителі початкових класів
10.
Удосконалювати науково-методичний та психологічний супровід навчально-виховного процесу початкової школи з урахуванням наступності дошкільної і початкової освіти.

постійно
учителі початкових класів

Навчально-виховна діяльність


1.
Забезпечити спрямованість освітнього процесу на формування ключових і предметних компетентностей особистості та оволодіння універсальними навчальними діями.
постійно
учителі початкових класів
2.
Ширше впроваджувати інформаційно-комп’ютерні технології в роботі з молодшими школярами.
постійно
учителі початкових класів
3.
Активізувати спілкування з колегами в мережі Інтернет, брати участь в Інтернет-семінарах.
постійно
учителі початкових к ласів
4.
Упроваджувати в практику роботи досвід «Інтерактивні методи навчання молодших школярів».
постійно
учителі початкових класів
5.
Робота над проблемами:
*  «Використання інноваційних технологій»;
*  «Впровадження здоровязберігаючих технологій»;
*  «Диференційований підхід у навчанні»;
*  «Активізація пізнавальної діяльності»;
*  «Розвиток творчих здібностей»;
*  «Організація пізнавальної активності»;
*  «Розвиток зв’язного мовлення школярів»;
*  «Новітні підходи до розвитку особистості»;
*   «Мотивація учіння молодших школярів».
постійно



учителі початкових класів
6.
Установлення та підтримка педагогічної співпраці « діти-батьки-педагоги» шляхом запровадження новітніх форм роботи з батьками.
постійно
учителі початкових класів
7.
Залучати батьків до Інтернет-зборів.
щорічно
учителі початкових класів
8.
Проводити свято-звіт «Ми тепер не просто діти, ми – найменші школярі».
щорічно,
листопад
класовод 1-го класу
9.
Проводити звіт-презентацію «Випускник початкової школи».
щорічно,
травень
учитель 4 класу





Відомості   про членів   методичного  об’єднання

Прізвище,ім’я,по батькові
Освіта
Категорія
Курси
Атестація
Стаж
роботи
Тема,над якою працює
1.
Жилко
Наталія
Михайлівна
вища
вища
2016
2017
21р.
Розвиток творчих здібностей молодших школярів
2.
Зімич
Світлана
Василівна
серед.
спец.
    9
тарифн.
розряд
2015
2016
29
Розвиток мовлення школярів
3.
Зіміч
Лідія
Яківна
вища
вища
2017
2013
30
Формування предметних компетентностей молодших школярів
4.
Смокович
Руслан
Васильович
серед.
спец.
  9
тарифн.
розряд
2013
2014
25
Використання творчої спадщини В.О.Сухомлинського
у вихованні і навчанні
молодших школярів.



Немає коментарів:

Дописати коментар